چرا بایستی فشار گاز کولر خرید خودرو فروش خودرو را ارزیابی کرد ؟

عیب یابی کولر خرید خودرو فروش خودرو معمولاً دربرگیرنده نظارت فشار سیستم است . اما چرا این فشار با اهمیت است؟ درین مقاله از لحاظ علمی به‌این مسئله میپردازیم .

زمانی آب گرم می گردد , بعد از رسیدن به دمای جوش , آب با سرعت بیشتری تبدیل به گاز ( بخار ) میشود . دمای جوش آب خرید و فروش خودرو است و نکته حائض اهمیت این است که بالا رفتن دما از صفر تا ۱۰۰ سبب جذب گرمای فراوانی میشود .

اگرچه در روند آخرین , وقتی مایع در درحال حاضر تبخیر است , با اینکه تنها ۳ تا ۴ درجه افزایش دما فیس می‌دهد البته مایع پنج برابر بیشتر گرما جذب می‌نماید . به صورت معکوس در شرایطی که بخار با یک تراز سرد تماس پیدا نماید , گاز تقطیر شده و به آب تبدیل میشود . گرمای فراوانی که قبلاً در مرحله تبخیر جذب شده بود در سطح تقطیر به سطح سرد اعمال میشود .

چنانچه بتوانیم مایعی پیدا کنیم که در دمای زیر تبخیر شده و آن را در یک سیستم بسته در اختیار بگذاریم , می‌توانیم یک سیستم کولر داشته باشیم .

در هر دو انتهای سیستم بسته می‌توانیم تجهیزاتی در اختیار بگذاریم که شبیه رادیاتور باشد . یکی باطن اتومبیل و دیگری در معرض هوای بیرون خرید خودرو فروش خودرو .

اگر مایع قابل قبولی گزینش کرده باشیم , زمانی مایع از او‌لین رادیاتور که داخل اتومبیل است عبور می نماید , گرمای درون اتومبیل سبب تبخیر مایع میشود به همین علت به‌این قسمت اواپوراتور یا این که تبخیر کننده می‌گویند .

دانش می‌گوید در روند تبخیر , مقدار متعددی گرما برای تبدیل مایع به گاز جذب می‌شود که باعث کاهش دمای اتاق اتومبیل میگردد .

زمانی که گاز وارد رادیاتور دوم می‌شود که در هوای محفظه جای دارد , دمای پایین سبب ساز میشود که گاز تقطیر شده و به مایع تبدیل شود .

در اینجا دانش میگوید که در پروسه تقطیر گرمای زیادی در جوار کولر ساخت می‌شود . به این رادیاتور کندانسور می‌گویند . پس از آن گاز به سیستم برگشته و فرآیند ادامه می‌یابد .

در راستی , مایع انتخابی در دمایی ذیل خیس از دمای اتاق خرید خودرو فروش خودرو تبخیر میشود , البته با ارتقا زیاد اندک فشار گاز , دمای تبخیر به پاره ای که به آن نیاز داریم ارتقا می‌یابد .

به همین منظور فشار گاز با عبور از کمپرسور ارتقاء می یابد . یعنی گاز در یک دمای بالا به مایع تقطیر می شود . براین اساس حتی در‌صورتی‌که دمای خارج دوچندان باشد , گاز کماکان تقطیر خواهد شد .

اگرچه پروسه‌ها و قطعات دیگری در سیستم کولر وجود دارد , اما کلید مهم سعی کولر اتومبیل اطمینان از شرایط مناسب فشار گاز یا مایع است .

به طور کلی زمانی فشار زیر تر است , مایع در دمای پایین‌تری تبخیر شده و به همین منظور در دمای پایین‌تری هم در کنداسور به مایع تبدیل می شود .

در صورتی‌که فشار بالا برود , دمای تبخیر مایع بالا رفته و دمای تقطیر گاز نیز بالاتر می رود .

مناسب بودن فشار گاز خنک کننده سبب ساز می‌شود تبخیر و تقطیر مایع و گاز در دمای مطلوب و درست واقعه بیافتد . در حالتی‌که فشارها دلخواه نباشند , احتمال دارد بتوان با استفاده از آنالیز عیوب سیستم , نقص‌ را یافته و برای تصحیح آن مبادرت کرد . امروزه بعضا شارژ کولرها مجهز به تکنولوژی عیب یابی کولر اتومبیل با بهره از آنالیز فشار و دمای داخل اتاق و خارج اتومبیل می‌باشند . بعضی عیب یاب‌های غیر وابسته نیز در دنیا اختراع و عرضه شده‌اند که قابلیت و امکان ارائه گزارش‌های تحلیلی در باب خلوص گاز و عیوب دیگر سیستم کولر خرید خودرو فروش خودرو با استعمال از بررسی فشار و دما را دارا هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *